Місяць закону про автокрісла: водії знайшли прийом, але оштрафованих вже десятки

Автомобілісти розкупили бюджетний товар, а в поліції вже зареєстрували крадіжки автокрісел

Фото:  flickr.com
Фото: flickr.com

Фото: flickr.com

У п'ятницю, 20 грудня, виповнився місяць, як в Україні почав діяти закон про дитячі автокрісла.Нагадаємо, за новими правилами, дитина до 12 років в автомобілі мусить перебувати в автокріслі чи в бустері (пристрій для утримання на шталт автокрісла).

Як ми з'ясували, частина водіїв і таксистів швидко знайшли можливість обійти норму. Вони затонували вікна так, що під час поверхневого огляду поліцейський не в змозі побачити, чи є в салоні автокрісло чи ні.

"Я давно збирався затонировать скло, але щоразу відкладав. Тепер почав "грачувати". Коли деякі з пасажирів почали питати про автокрісло, то зважився на тонування. Ця послуга мені коштувала майже в 2 тис. грн", – розповів нам один зі столичних таксистів.

У певних великих автосервісах, які займаються тонуванням, нам підтвердили, що попит на тонування зріс. Як з’ясувалося, до такої послуги вдаються не лише ті, хто не хоче купувати автокрісла.

"До нас нещодавно звернулися два водії, у яких з машин злодії викрали автокрісла. Автомобілісти не ховали їх у багажник, бо не хотіли щоразу відстібати. Зрештою взагалі втратили автокрісла. Тепер ці водії вирішили, що вигідніше затонувати скло", – розповіли нам в автосервісі.

Як ми з'ясували, за останні тижні в поліцейських зведеннях все частіше стала звучати інформація про крадіжку автокрісел. Один з останніх випадків стався на Івано-Франківщині. За даними поліції Прикарпаття, до них із заявою звернувся водій і повідомив, що в його машині розкрили двері і вкрали бустер.

Водночас продавці дитячих автокрісел розповіли нам, що законослухняних громадян і відповідальних батьків теж чимало.

"Попит не просто великий. Наприклад, наш постачальник виявився просто не готовий до того, що продажі зростуть більш, ніж вдвічі, – розповів нам власник одного з найбільших магазинів автокрісел Сергій Алексєєнко. – Після того, як закон набув чинності, з'явився ажіотаж – люди розкупили дитячі автокрісла бюджетного сегменту. В результаті зараз автокрісла вартістю від 500 до 1 тис. грн – дефіцит. Йдеться про автокрісла групи 2-3, тобто тих, які призначені для дітей віком від 4 до 12 років".

Тенденцію підтверджує і голова профспілки таксистів України Василь Попик:

"Поки що мені невідомопро жоден штраф, виписаний таксистові. Більшість батьків, певно, зрозуміли, що безпека їхніх дітей – в їхніх руках. Тому беруть в поїздку автокрісла".

З ним згоден і батько двох дітей, водій з 20-річним стажем Максим Яблунівський.

"У мене 6-річний син і 6-місячна дочка, – розповів нам Максим. – автокрісло у нас було завжди, тепер перейшло "у спадок" малятку. А для сина я придбав через інтернет недорогий (499 грн), але сертифікований бустер. Він дозволений до застосування, але тільки на задньому сидінні. Дитина сидить на ньому як на табуретці і може бути пристебнута штатним ременем безпеки. Не розумію батьків, які тонують скло і т. ін., щоб не купувати автокрісло чи бустер. Автокрісло – не "для поліції", а для безпеки власних дітей. Якщо, не дай Бог, щось трапиться на дорозі, то лікування дитини коштуватиме набагато дорожче, ніж 499 грн, які я витратив на бустер".

В патрульної поліції говорять, що оштрафованих водіїв – вже десятки. Лише в одному Києві за останній місяць був оштрафований 41 такий водій. У перерахунку виходить, що за перевезення дітей без автокрісел у Києві штрафують щодня. За даними копів, автомобілістам не допомогли сумнівні прийоми, включно з тонуванням скла.

"Це порушення виявляється тоді, коли водій зупинений за порушення будь-якого іншого правила дорожнього руху, – говорить речник патрульної поліції Києва Роман Мартинюк. – Щодо тонування, то тут є нюанс. Коли патрульні зупинили авто за будь-яке порушення, то вони перевіряють документи. Для цього водій або опускає скло, або відкриває двері. Тобто, поліцейському видно, чи є в салоні дитина і чи перебуває вона в автокріслі".

Також в патрульній поліції оприлюднили статистику, скільки в Україні травмується і гине дітей в ДТП. З початку року в країні сталося 4353 ДТП за участю дітей. До того ж 157 дітей загинули, а 4156 отримали травми різного ступеня тяжкості.

Нагадаємо, одна з останніх резонансних аварій за участю дітей сталася через 4 дні після набуття законом чинності. На Київщині в ДТП потрапив автомобіль дитячого омбудсмена Миколи Кулеби.Разом з ним в салоні були двоє його синів. Один з них досі в лікарні.

0:00 / 0:44
Правила закон авто
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции

Комментарии