Субсидії та пільги за новими правилами: що змінилося і хто отримає допомогу

У Мінсоцполітики відповіли на популярні запитання про допомогу з оплати послуг ЖКГ

Субсидії та пільги за новими правилами: що змінилося і хто отримає допомогу, фото-1

З початку жовтня в Україні запрацював новий механізм фінансування субсидій на оплату "комуналки". При цьому сам порядок призначення субсидії не змінився, повідомила прес-служба Міністерства соціальної політики. Відомство також вирішило відповісти на найчастіші запитання українців по цій темі.

Нагадуємо, що субсидії і пільги – це не одне і те ж. Чим вони відрізняються, раніше розповідав сайт "Сьогодні" в матеріалі "Українці отримали право вибору між субсидіями та пільгами".

1. Що змінилося в сфері пільг з 1 жовтня?

Введено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Суму пільги стали розраховувати виходячи з розміру знижки, на яку одержувач має право згідно з законом. Новий механізм передбачає, що гроші будуть передаватися людям, а не підприємствам-постачальникам послуг.

"Монетизація пільг не вплине на розмір передбачених законом соціальних гарантій, дозволить зберігати кошти на економному споживанні житлово-комунальних послуг і використовувати їх на власні потреби пільговика", - пояснили в Місоцполітики.

Тобто, якщо сім'я використала менше ресурсів, ніж передбачено нормативом, зекономлені гроші вона може залишити собі.

2. Яким чином отримати монетизацію пільг на "комуналку"

Новий механізм дає два варіанти отримання допомоги:

безготівкова монетизація - Ощадбанк автоматично створює обліковий запис одержувача пільги, туди нараховуються кошти, а зекономлені гроші можна зняти за підсумками опалювального періоду (раз на рік).

"У цьому випадку пільговик не робить ніяких зусиль, за нього все зроблять органи соцзахисту", – відзначили в Мінсоцполітики.

готівкова монетизація - одержувач пільги може відкрити рахунок в одному з 38 уповноважених банків і кожен місяць отримувати "живі" гроші. Те ж саме можна зробити через відділення "Укрпошти". Важливо, що заяву на таку послугу потрібно подати до 15 жовтня.

Читайте також:Гончарук обговорив з регіонами опалювальний сезон: хто отримає субсидії

3. Що змінилося в сфері субсидій з 1 жовтня?

Тепер одержувач субсидії може самостійно вибирати, куди будуть перераховуватися кошти: в один з уповноважених банків або "Укрпошті" (отримання каси у відділеннях або доставка листоношею додому).

"Раніше Ощадбанк був єдиною установою, куди перераховувалися субсидії. Тепер одержувач може вибрати інший банк (потрібно подати відповідну заяву в орган соціального захисту)", – пояснили в Мінсоцполітики.

/ Фото: Сергій Ніколаєв, "Сегодня"

Крім того, новий порядок виплати субсидій спрямований полегшити життя людей на місцях.

"Одержувач субсидії може швидко вирішити всі питання щодо грошової компенсації "на місці". Якщо раніше місцева влада фактично призначали людині субсидію, не маючи впливу на обіг коштів, і не могла відповісти на питання "де гроші" і "чому не прийшла субсидія", то тепер саме вона буде займатися цим питанням і може швидко вплинути на ситуацію", – зазначили у відомстві.

4. Що робити для отримання субсидії за новими правилами?

Більшості одержувачів, яким допомогу перепризначали за підсумками попереднього опалсезону, субсидія буде перерахована автоматично.

При цьому внутрішньо переміщеним особам, орендарям житлового приміщення, а також домогосподарствам, яким було призначено субсидію на фактично проживаючих, і які в травні 2019 роки не звернулися в управління соцзахисту – потрібно зробити це зараз. Час для звернення – до 15 грудня (тобто не пізніше, ніж за 2 місяці з початку опалювального сезону, за винятком окремих життєвих ситуацій).

Домогосподарствам, які за підсумками попереднього опалювального сезону отримали відмову в продовженні програми субсидій через борги пропонують кілька варіантів:

  • звернутися до постачальника послуг з проханням провести реструктуризацію боргу (особливо актуально в разі значної заборгованості);
  • погасити заборгованість перед постачальником і звернутися за субсидією (актуально у випадках невеликої заборгованості);
  • у виняткових випадках, коли у людини немає можливості ліквідувати заборгованість, але є гостра потреба в субсидії – звернутися до спеціальної комісії при місцевих органах влади, яка, в разі обґрунтованої позиції, може призначити субсидію.

А про те, які перевірки готують субсидіантам в новий опалювальний сезон, вже попереджали новини "Сегодня". Детальніше – в нашому сюжеті:

Субсидії Україна правила
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію