Змінити мобільного оператора, але зберегти номер телефону: як працює послуга і в чому складнощі

Послугою MNP скористалися всього 0,03% всіх абонентів

У травні 2019 року в Україні запрацювала послуга з перенесення абонентських номерів – MNP, яка дозволяє українцям змінити оператора, але при цьому зберегти номер телефону. Через три місяці після впровадження цим нововведенням вже встигло скористатися чимало українців. Сайт "Сьогодні" розповідає, чому громадяни змінюють операторів, з якими проблемами вони стикаються при перенесенні номерів і чи користуватиметься ця послуга широкою популярністю.

Чи популярна послуга в Україні

За даними Національної комісії з держрегулювання в сфері зв'язку та інформатизації, вже понад 15 тис. абонентів всіх операторів скористалися послугою перенесення мобільного номера.

Михайло Шуранов, директор з корпоративних комунікацій "Укртелекому" в коментарі сайту "Сьогодні" розповів, що це невеличкий потічок – в межах щорічного "переміщення" абонентів, характерного для всіх операторів. А порівняно із загальною кількістю SIM-карток (близько 50-60 млн) – і зовсім небагато.

"Якщо говорити про динаміку абонентів, то від послуги виграють невеликі оператори, такі як "ТриМоб" (мобільний оператор ПАТ "Укртелеком". – Ред.), В тому числі і за рахунок гнучкішої цінової політики. Адже великі оператори, користуючись ринковою силою, можуть "тиснути" на своїх клієнтів ціною", – пояснив Шуранов.

Послуга MNP, безумовно, зручна і корисна для абонентів, але її не можна назвати масовою. Згідно з дослідженнями, послуга перенесення номерів може зацікавити близько 10% українців. Такі цифри характерні і для інших країн.

"За нашими оцінками, в Україні загалом близько 1 млн абонентів, які мігрують від оператора до оператора. Відсоток постійних абонентів досить високий. Але сенс послуги MNP полягає в свободі вибору абонента, яка з запуском послуги стає практично не обмеженою нічим", – раніше розповідали нам в компанії "Vodafone".

У компанії "lifecell" зазначали, що послуга зацікавить до 10% абонентів на ринку, але це не означає, що всі вони прийдуть подавати заяву на перенесення номера, як тільки послуга стане доступною.

Хто і куди переходить

Зараз в Україні налічується п'ять мобільних операторів і близько 60 млн SIM-карток:

  • "Київстар" – 26,2 млн.
  • "Vodafone" – 19,6 млн (за підсумками першого кварталу 2019 р.).
  • "lifecell" – 6,8 млн.
  • "Інтернаціональні телекомунікації" ("Інтертелеком") – понад 1 млн.
  • "ТриМоб" – кількасот тисяч.

За даними НКРЗІ, за три місяці роботи MNP було зафіксовано 15 540 випадків перенесення номера. Виходить, це становить всього 0,03% від загальної абонентської бази. За цей час від "Київстару" пішли 6 760 абонентів, а прийшли 5 053 осіб, від мобільного оператора "Vodafone" пішли 5 152 особи і додалися 5 144 абоненти, а у "lifecell" з'явилися 5 548 нових клієнтів, і пішли 2 943 особи.

"Всього на мережі "ТриМоб" (код оператора 091) послугою MNP скористалися понад 650 абонентів. Оператору вдалося залучити більше нових абонентів, ніж "відпустити" до інших операторів – 358 і 292 відповідно", – ділиться статистикою Михайло Шуранов і додає, що не варто забувати про те, що їх оператор найменший.

Якщо говорити на прикладі оператор "ТриМоб", то MNP виявилася затребуваною серед абонентів, які досить довгий час користувалися послугами цього оператора – таких людей близько 75% від загальної кількості тих, які перейшли, а ось серед абонентів, які підключилися до "ТриМоб" рік або менше тому, цей показник не перевищує 3%.

З якими проблемами стикаються українці

Незважаючи на те, що послуга була покликана, щоб полегшити життя українцям і дати їм можливість вибирати кращі умови і тарифні плани, при переході багато хто зіткнувся з істотними проблемами.

Найчастіше українці наважуються змінити оператора через те, що їх не влаштовують тарифні плани. Киянка Марина скаржиться, що її оператор погано ловить зв'язок, а швидкість інтернету і зовсім залишає бажати кращого. Зате вчетверте за півроку їй підняли вартість тарифного плану, через що дівчина планує незабаром перейти до іншого оператора.

"Хочу перейти на того ж оператора, що і у мого чоловіка, і зробити сімейний пакет, багато хто говорить, що це вигідно", – розповідає Марина.

Але після того як абоненти наважуються на зміну оператора, багато виявляються не раді цьому, оскільки процедура на ділі куди складніше, ніж її описують. Юрій розповів нам, що епопея зі зміною номера у нього тривала близько місяця і більш ніж на добу залишила його без основного номера зв'язку.

"Оператор, від якого я йшов, мене відключив, а інший оператор не міг підключити. Як сказав мій знайомий, який працює на одного з операторів, оператори спеціально таким чином саботують процес, щоб люди поверталися до них. Тобто з обслуговування знімають, SIM-картку деактивує, а на іншого оператора не віддають, щоб люди психували і бігли назад", – ділиться історією Юрій.

Чоловік додає, що проблеми у нього почалися відразу ж, після того, як він вперше подав заявку на зміну номера: вона просто зникла з бази і інший оператор її не бачив. У підсумку довелося подавати заявку заново.

Таких історій вистачає і на профільних форумах операторів. Люди розповідають, що, коли переходили від одного оператора до іншого, їх картку досить швидко відключали, а ось підключення доводилося чекати кілька днів. Іноді заявки просто закривали.

До того ж, раніше були скарги і на проблему з неправильною маршрутизацією. При зміні оператора не приходили повідомлення від банків, не працював автовідповідач. Тому, незважаючи на те, що послуга працює вже три місяці, українці не поспішають нею користуватися.

У компанії "Київстар" зазначають, що у них таких ситуацій зафіксовано не було. Там додають, що в червні 2019 телеком-регулятор проводив перевірку роботи послуги MNP у всіх телеком-операторів. Як показала перевірка, "Київстар" виконує всі заявки відповідно до вимог "Порядку надання послуги перенесення номерів".

"Тільки в чотирьох випадках виникли короткочасні технічні складнощі, викликані неузгодженістю у взаємодії різних інформаційних систем, і на момент проведення перевірки вони були усунуті", – розповіли в компанії.

У компанії "lifecell" пояснили, що у них в перший місяць роботи послуги було близько 10 подібних випадків (коли абонента підключали не відразу), пов'язаних з технічним збоєм систем. Як тільки вони отримали відповідні повідомлення від абонентів – проблема була виявлена ​​і усунена, і зараз за стандартною процедурою при перенесенні номера у абонентів може бути відсутнім зв'язок максимум протягом 10 хвилин.

"Проблеми з маршрутизацією спостерігалися перші тижні після запуску послуги і були пов'язані з неготовністю деяких учасників ринку до повноцінного надання своїх послуг після введення MNP. Йдеться про компанії агрегатори SMS, через які банки та інші установи розсилають повідомлення і перенаправляють зворотні дзвінки. Вони не підключилися своєчасно до Централізованої бази даних перенесених номерів і некоректно перенаправляли подібний трафік. Ця проблема також була вирішена, і останнім часом ми більше не отримуємо подібні скарги від абонентів", – підсумували в компанії "lifecell".

Україна оператор номер
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции

Комментарии

Политика
В Беларуси президент Лукашенко отправил в отставку правительство накануне президентских выборов, намеченных через два месяца. Бацька, который правит страной уже 26 лет, выдвигается на шестой срок. И ЦИК Белоруссии уже назвал нынешние президентские выборы самыми тяжелыми в истории. В этот раз переизбранию Лукашенко угрожают усилия сразу с двух сторон - не только Запада, который ранее постоянно пытался расшатывать ситуацию перед каждыми выборами, но и России...
Политика
За назначение Ольги Стефанишиной вице-премьер-министром Украины по вопросам европейской и евроатлантической интеграции отдали голоса 255 народных депутатов. На заседании 4 июня Верховная Рада назначила вице-премьер-министром Украины по вопросам европейской и евроатлантической интеграции Ольгу Стефанишину, передает корреспондент издания "ГОРДОН"."За" проголосовали 255 народных депутатов. Представляя кандидатуру Стефанишиной депутатам, премьер-министр Украин...
Общество
Є й інші погані новини - понад 10 осіб за добу померли В Україні за добу зафіксовано рекордну кількість хворих на COVID-19 – 588. Загалом за час епідемії інфіковано 25 411 осіб. Про це свідчать дані Центру громадського здоров'я. За минулу добу в Україні лабораторно підтверджено 588 нових випадків COVID-19. Варто зазначити, що це найбільший добовий показник. Попередній антирекорд був 23 квітня – 578. При цьому є й летальні випадки – 12 (всього 747). Водноча...
Политика
Во всех ветвях украинской власти есть российские агенты влияния, главной задачей которых является уничтожение Украины. Об этом в интервью «Апострофу» рассказал бывший постоянный представитель президента Украины в АР Крым и эксперт ad hoc ОБСЕ Борис Бабин. Политик выразил мнение, что украинские чиновники, поддерживающие Кремль опаснее, чем пророссийски настроенные граждане. Он уточнил, что боятся надо именно кремлевской агентуры: «Я не думаю, что пророссийс...
Политика
Печерский районный суд Киева разрешил Государственному бюро расследований (ГБР) осуществить принудительный  привод пятого президента Украины Петра Порошенко на допрос 10 июня. Об этом говорится в копии решения суда, которой располагают "Українськi Новини". Отмеччается, что ГБР накануне обратилось о принудительном приводе Порошенко, поскольку он неоднократно не являлся на допрос. Суд удовлетворил ходатайство ГБР. Допрос запланирован на 11:00. Порошенко вызы...
Общество
Найбільших збитків зазнали громадське харчування і готельєри, майже «при своїх» - чиновники, військові та вчителі, а аграрії заробили у квітні більше, ніж в березні Коронавірус і карантинболяче вдарили по кишенях багатьох українців – тепер це підтверджено даними офіційної статистики. За розрахунками Держстату, середня зарплата найманих працівників за квітень впала відразу на 1000 гривень або майже на 10% у порівнянні з березнем. Які галузі постраждали найб...
Общество
Заморозки пройшлися по Україні смугами - десь наробили біди, а десь ні Незважаючи на погодні примхи, експерти з агарних питань не втрачають оптимізму. Наприклад, Українська зернова асоціація навіть виправила прогноз врожаю зернових, збільшивши цифри з 94 млн до 98 млн тонн. Експорт, як очікується, теж виросте – з 57 млн до 58,5 млн тонн. Це менше, ніж минулого року, але дуже добре при нинішніх надскладних погодних умовах. Але все це про велике фермерство....
Происшествия
Слідчі теруправління ДБР, розташованого у місті Миколаєві, повідомили про підозру начальнику відділення, оперуповноваженому та начальнику сектору кримінальної поліції одного з відділів ГУ Нацполіції в Миколаївській області, а також курсанту Національної академії внутрішніх справ, який був направлений до даного відділу поліції для забезпечення публічної безпеки і порядку, спрямованої на запобігання поширенню COVID-19 на території України. Вони підозрюються...
Власть
Президент Украины Владимир Зеленский высказался о контрабанде и отреагировал на случай в Закарпатской области, когда контрабандисты заблокировали КПП и ввязались в прямой конфликт с таможенниками. Вчера, 3 июня, во время встречи с бизнесменами в Хмельницкой области, президент Украины Владимир Зеленский высказался о контрабанде и отреагировал на случай в Закарпатской области, когда контрабандисты заблокировали КПП и ввязались в прямой конфликт с таможенник...