Масовий перехід споживачів в онлайн давно став трендом. Людям набагато простіше вибрати необхідний товар в інтернеті, ніж їздити магазинами. Але якщо в Європі і США онлайн-магазини стали популярними давно, то до України така тенденція прийшла трохи пізніше. Проте, ринок е-commerce в Україні щорічно показує приголомшливі темпи розвитку, зростаючи на 50-60%. Сайт "Сьогодні" розповідає, що українці купують в інтернеті, де розташувалося найбільше покупців і яка сума середніх чеків.
E-commerce в світі і Україні
Світовий оборот інтернет-торгівлі 2018 року досяг 2,8 трлн доларів, а 2019-го очікується зростання ще на 25%. Але незважаючи на такі вражаючі цифри, це всього 11,9% від світового обсягу роздрібних продажів, пише на порталі Еntrepreneur засновник FE International Томас Стівен Смейл.
Аналітичний портал Statista повідомляє, що 2018 року приблизно 1,8 млрд осіб в усьому світу купував товари через інтернет. Такі глобальні маркетплейси, як Alibaba, Amazon, eBay і Rakuten згенерували приблизно 50% всіх онлайн-продажів. Очікується, що до 2021 р. онлайн-продажі зростуть до 4,8 трлн дол.
Даних щодо України за 2019 р. поки немає. Але якщо 2016 року обсяг ринку електронної комерції у нас становив 38 млрд грн, то 2017-го його розмір досяг 50 млрд грн, а 2018-го – близько 65 млрд грн. Щоправда, якщо порівнювати ці показники з іншими країнами, стає зрозуміло, що нам є куди зростати. Адже того ж 2016 року обсяг e-commerce в США досяг майже 600 млрд доларів.
Експерти прогнозують зростання для ринку електронної комерції в Україні на цей і на наступні роки. Очікується зростання десь на третину, таким чином, обсяги ринку e-commerce в країні перевищать 80 млрд грн.
За останніми дослідженнями компанії GfK Україна, в середньому 2018 року на одного українця припадає 12 інтернет-покупок (тоді як 2017-го було всього 9), здійснених на вітчизняних сайтах.
Станом на 2018 року кількість інтернет-користувачів в країні досягла 20 млн. З них 36% регулярно купують товари в мережі, а це близько 7 млн осіб.
Купують техніку і одяг
Згідно з останніми дослідженнями компанії GfK, кожен третій інтернет-користувач купує товари онлайн. При цьому, близько 82% здійснювало від 5 до 20 покупок в мережі за останній рік, а ще 17% – навіть більше 20.
За версією GfK, до ТОП-3 категорії товарів, які купували найчастіше, потрапили:
- Побутова техніка і електроніка – 45%
- Одяг – 43%
- Косметичні товари і парфумерія – 37%
Варто зазначити, що особливою популярністю користується цифрова техніка, гаджети, такі як смартфони, планшети, ноутбуки, аксесуари до комп'ютерів, і дрібна побутова техніка (фени, праски, міксери і т.д.).
Аналітики OLX говорять про таку ж статистику на своєму порталі. Так, з початку 2019 на платформі найчастіше купували електроніку, дитячі речі (понад 1,2 млн товарів, зазначених як продані), і одяг з косметикою (1,1 млн проданих товарів за останні півроку).