Пам’ятка «Як не стати жертвою шахраїв»

Якщо Вам зателефонували і представились співробітником правоохоронних органів, повідомивши при цьому, що ваш родич затриманий за те чи інше правопорушення (бійка, ДТП, зберігання наркотиків тощо) та за його звільнення необхідно перерахувати або передати грошові кошти або інші матеріальні цінності, то Ви однозначно повинні розуміти, що Вас намагаються обдурити. 

Щоб не постраждати від «мобільних аферистів»:

1. Не поспішайте виконувати умови людини, яка Вам телефонує. Звичайно, в ситуації, коли по телефону повідомляють про біду з близькою людиною, вкрай важко залишатися спокійним. І все ж, постарайтеся «взяти себе в руки».

2. Не називайте своїх близьких по імені. Навпаки: попросіть людину, яка представилася працівником поліції, назвати прізвище, ім'я, по батькові та дату народження вашого нібито затриманого родича. У більшості випадків такою інформацією злочинці не володіють, а номер набрали як одну з багатьох комбінацій.

3. З'ясуйте особисті дані людини, яка вам телефонує (прізвище, звання, де працює), в якому саме відділі чи відділенні поліції знаходиться ваш родич.

4. Постарайтеся припинити розмову з людиною, яка Вам телефонує і передзвоніть до поліції, щоб перевірити інформацію, яку ви отримали. Далі дійте за вказівкою співробітників райвідділу.

5. Спробуйте негайно зателефонувати тому, хто нібито «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть в даний момент бути поруч і підтвердити або спростувати те, що трапилося - дружині, чоловікові, друзям або знайомим.

Для попередження фактів шахрайства слід усім літнім людям, їх родичам, опікунам і сусідам бути обачними, не відкривати дверей незнайомим людям, працівниками яких би соціальних служб вони не представлялися, вимагати посвідчення, які мають бути у кожного співробітника органів соціального захисту населення. Родичам і знайомим слід проінформувати літніх людей про витівки шахраїв. А усіх, кому що-небудь відомо про підозрілих осіб, що намагалися або намагаються проникнути в квартири літніх людей, відразу звертатися в поліцію.

Пропозиції для населення по попередженню таких злочинів:

1. Бути уважними, дізнаватися більше про існуючі шахрайські схеми. Пильно відноситися до попереджень від операторів зв'язку (у тому числі і мобільного), правоохоронних органів і засобів масової інформації про схеми обману.

2. Переконуватися в достовірності інформації, отриманої по телефону від невідомих, які представлялися співробітниками органів соціального захисту населення.

3. Вимагати від осіб, які представилися співробітниками соціальних служб, їх посвідчення. Ознайомлюватися з їх змістом, попросивши співробітника зачекати за зачиненими дверима. У разі виникнення питань зв’язатися з органом / організацією, співробітником якого / якої представилася особа.

4. Не квапитися діяти згідно  з інструкціями, отриманими за допомогою телефонного дзвінка, СМС або ММС, особливо, якщо вони вимагають перекладу або передачі грошових коштів яким-небудь чином.

5. Під час телефонних дзвінків та звернень з вимогою перерахування грошових коштів під різними приводами негайно повідомляти про ці факти в поліцію.

Якщо Ви все ж таки стали жертвою шахраїв або свідком такої події, потрібно негайно звернутися до найближчого відділення поліції або за телефонами

«102, 050-476- 86-80, 093-654- 55-45»

Шахраї жертви злочинність
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію