Популярність "чорної п'ятниці" в Україні набирає обертів. Причому, українці сьогодні, мабуть, навіть більш активно витрачають гроші під час Всесвітнього дня шопінгу, ніж самі американці, які ввели це "свято шопоголіків".
Хоча на батьківщині "чорних п'ятниць", у США, масові розпродажі в останню п'ятницю листопада проводиться вже понад півстоліття, в Україні цей маркетинговий хід перейняли всього кілька років тому. Уважається що офіційно в нашій країні "чорні п'ятниці" проводять з 2013 року. Хоча тоді це були рідкісні знижкові акції окремих магазинів. Масовими ж розпродажі в останню п'ятницю листопада стали всього кілька років тому. І сьогодні вже, мабуть, неможливо знайти магазин, який би не привертав покупців неймовірними знижками в "чорну п'ятницю". І українці з кожним роком усе азартніше беруть участь у "полюванні за знижками".
Дослідження купівельної поведінки під час "чорних п'ятниць" у нас теж стали проводити лише кілька років тому. І одне з таких досліджень з 2017 року проводить ПриватБанк, аналізуючи зміни в кількості транзакцій і суми цього дня. Як повідомляли, в 2017 році протягом "чорної п'ятниці" обсяг покупок, оплачених картками банку, перевищив середньодобовий показник у 10 разів! Цього дня українці заплатили через мережу торгових терміналів 630 млн грн. Покупки цього дня робили 2,4 млн осіб. Уже через рік, у 2018-му, у "чорну п'ятницю" через термінали банку було зроблено 3,2 млн покупок – на третину більше, ніж у 2017-му. Сума транзакцій через термінали банку становила понад 1 млрд грн, що майже на 60% більше торішнього показника.
Ще одне дослідження проводила компанія GfK Ukraine, порівнюючи обсяги продажів, правда, не за один день, а за тиждень, на яку випадає "чорна п'ятниця". За її даними, у 2017 році за "чорноп'ятничний" тиждень українці залишили в магазинах близько 1,7 млрд грн, а в 2018-м – 2,5 млрд грн. Тобто майже на 50% більше, ніж роком раніше. Хоча, у порівнянні з двома попередніми роками, 2018-й можна навіть назвати "провальним".