Покровська об’єднана державна податкова інспекція

                           Увага! Виїзний особистий прийом громадян

      В .о. заступника начальника ГУ ДФС – начальника Покровсько - Добропільського управління ГУ ДФС у Донецькій області Єльникова Алла Петрівна проводить виїзний особистий прийом громадян в Покровській ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області 2 1 . 12 .2017 з 10-00 до 12-00 .

     Попередній запис громадян на особистий прийом здійснюється в приміщенні Покровської ОДПІГоловного управління ДФС у Донецькій області за адресою: каб.1, вул. Європейська (Горького), буд.1, м. Покровськ з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 13.00 та з 13.45 до 18.00 (у п’ятницю – до 16.45) або за телефоном: (06239) 22459.

     Попередній запис на особистий прийом припиняється за десять робочих днів до календарної дати особистого прийому.

Обіцяли – виконуємо: Покровська ОДПІ проводить спільний семінар

за участі фахівців ГУ ДФС у Донецькій області та ГУ Держпраці у Донецькій області!

     Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує, що 25.10.2017 о 10-00 відбудеться семінар для платників податку на тему: « Актуальні питання застосування спрощеної системи оподаткування та адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки . Спільні заходи по виявленню фактів використання неоформлених працівників».

     Лектори: фахівці Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, ДФС у Донецькій області та ГУ Держпраці у Донецькій області.

     Місце проведення: м.Покровськ, вул. Маршала Москаленка, 149, приміщення конференц-залу Покровського педагогічного коледжу (2-й поверх).

          Виявлення неоформлених працівників: новий формат

     Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області звертає увагу на те, що Постановою правління Пенсійного фонду України від 29.05.2017 № 11-1, яка набрала чинності з 11.08.2017, затверджено Порядок обміну інформацією про відомості, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю (далі – Порядок).

     Порядком передбачено, що суб’єктами інформаційного обміну є:

- Пенсійний фонд України, що формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснює заходи щодо надання інформації з нього відповідно до Закону України від 8 липня 2010 року № 2464- VI « Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон);

- Державна служба України з питань праці, що забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю;

- Державна фіскальна служба України, що забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), формує та веде реєстр страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснює заходи щодо забезпечення доступу до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до Закону.

     Пенсійний фонд України надаватиме ДФС України інформацію про страхувальників, які:

-нараховують зарплату нижче мінімальної;

- у звітному місяці порушили вимоги про сплату єдиного внеску;

- подали повідомлення про прийом співробітника на роботу, але не відобразили дані про нараховану йому зарплату за відповідний місяць і дату закінчення трудових відносин.

     Також, Пенсійний фонд України надаватиме Державній службі України з питань праці інформацію, що включає данні про:

-застрахованих осіб, які працюють за сумісництвом у п’яти та більше страхувальників;

-застрахованих осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовим договором у одного страхувальника більше року;

-страхувальників, які у звітному місяці збільшили на 20 % та більше кількість застрахованих осіб, які працюють неповний робочий час;

-страхувальників, які нараховують заробітну плату нижче мінімальної;

-страхувальників, у яких у звітному місяці відображено початок трудових відносин з працівником, але які не подали повідомлення про прийняття працівника на роботу;

-страхувальників, у яких протягом року показники кількості застрахованих осіб та загальної суми нарахованої заробітної плати не змінювались тощо.

     Шановні роботодавці! Фахівці Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області звертають вашу увагу, що виплата «тіньової» заробітної плати – це робота поза межами правового простору. Крім цього, нелегальне працевлаштування позбавляє працівників соціальних гарантій, компенсацій та пільг, встановлених законодавством!

         Електронний цифровий підпис в допомогу платнику

     Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області нагадує, що електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати до податкових, митних органів, не витрачаючи свій час, замовляти довідки, тощо.

      Тож серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо.

     Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:

– комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;

– спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;

– чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.

     Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.

     Детальна інформація - в Цент рах обслуговування платників Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області : у м.Покровську по вул. Європейська, 1 (тел. 06239 22459); у м. Мирнограді по вул. Центральна, 19 (тел. 06239 542147); у м. Селидовому по вул. Гоголя, 1 (тел. 06237 23250).

       Декларування – це не тільки сплата податків, а й їх повернення

     Метою декларування доходів фізичних осіб є не лише сплата до бюджету, а й повернення сум податку на доходи фізичних осіб, надміру сплаченого з їх заробітної плати в минулому 2016 році. Повернути частину податку, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, реалізувавши право на податкову знижку. Про це нагадують фахівці Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.

     Така податкова знижка особливо корисна для студентів, адже держава надає право компенсувати з бюджету частину витрачених коштів за навчання. Згіднознормами Податкового кодексу, до податкової знижки дозволяється включити витрачені суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих і професійно-технічних навчальних закладів.

      Окрім «студентської», існують й інші види знижок. На них можуть розраховувати ті платники, які сплачували відсотки за іпотечні кредити; страхові внески за договорами довгострокового страхування життя; понесли витрати по оплаті допоміжних репродуктивних технологій та усиновлення дітей; витрати у вигляді благодійних пожертвувань; витратизпереобладнання транспортних засобів; витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.

     Для отримання знижки необхідно до кінця 2017 року подати до податкової інспекції за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік та мати документальне підтвердження понесених витрат.

     Якщо платник податку до кінця цього року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2016 року – таке право на наступні податкові роки непереноситься.

          Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мають вести Книгу обліку доходів та витрат

     В Покровській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області зазначають, що статтею 14 Податкового кодексу України визначено, що самозайнята особа – це платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

     Незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

     Відповідно до п. 178.6 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Форма такого обліку та порядок його ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Зокрема, форма Книги, яку ведуть фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 р. № 481.

     Згідно зі ст. 121 ПКУ ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

     Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, передбачають штраф в розмірі 1020 гривень.

     Статтею 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат громадянами, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

          Будинок у зоні АТО: чи потрібно сплачувати податок нанерухомість

     Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, що пунктом 38 підрозділу 10 розділу XX ПКУ установлено, що тимчасово, на період проведення АТО, для платників податків, які станом на 14.04.2014 р. мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, що визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.03.2015 р. № 254- VIII «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями» , або в населених пунктах на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

     Зауважимо, що дія цього пункту не поширюється на територію України, визнану тимчасово окупованою відповідно до Закону України від 15.04.2014 р. № 1207- VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (територія АР Крим та м. Севастополя).

     Об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість відповідно до ст. 266 ПКУ у період з 14.04.2014 р. по 31 грудня року, в якому буде завершено проведення АТО.

     При цьому нараховані тасплачені заперіод проведення АТО суми податку нанерухомість відповідно довищезазначеної статті заоб’єкти житлової танежитлової нерухомості, розташовані натимчасово окупованій території та/аботериторії населених пунктів налінії зіткнення, та/аботериторії проведення АТО, непідлягають поверненню напоточний рахунок платника податку, неспрямовуються напогашення грошового зобов’язання (податкового боргу) зінших податків, зборів, неповертаються уготівковій формі зачеком уразі відсутності уплатника податків рахунку вбанку.

Покровськ податкова інформує
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію